چه گل هایی برای سالگرد ازدواج انتخاب کنیم؟

چه گل هایی برای سالگرد ازدواج انتخاب کنیم؟

گل‌ها حتماً پای ثابت تبریک سالگرد ازدواج هستند. این آفریده‌های پرطراوت و معصوم معنی عمیق دوست داشتن و عشق را به یدک می‌کشند.
 شاید اولین تصویری که درباره تبریک سالگرد ازدواج در ذهنتان نقش می‌بندد گل رز قرمز باشد؛ اما کافی است کمی در دنیای گل‌هایی کاوش کنید که زوجین به هم هدیه می‌دهند و خواهید فهمید که چه معانی جالب و بلندی در پس زیبایی آن‌ها است. همین مقدمه کافی است که ادامه مطلب را به گل‌هایی اختصاص دهیم که مخصوص تبریک سالگرد ازدواج و تقدیم با عشق هستند. پس با ما همراه شوید تا:
• بهترین گل‌های مخصوص تبریک سالگرد ازدواج را مرور کنیم
• گل‌هایی را که زوجین به هم می‌دهند معنا کنیم
• از فلسفه گل دادن برای تبریک سالگرد ازدواج بگوییم و
• کمکتان کنیم تا بهترین گل را برای عشقتان گلچین کنید.
 

ویدئو: چه گل هایی برای سالگرد ازدواج انتخاب کنیم؟

این نوشته، خلاصه ای از این ویدئو هست. اگر مایل هستید نوشته کامل را مطالعه کنید، روی تصویر کلیک کنید تا به نمایش این ویدئو در کانال توتو تیوب هدایت شوید:

چرا گل‌های خاصی برای تبریک سالگرد ازدواج مناسبند؟

هیچ پیشکشی مثل گل‌ها «دوستت دارم» را شفاف، بی‌ریا و پرشور به عشقتان منتقل نمی‌کند. ‏زوجین به هم گل هدیه می‌دهند تا نشان دهند به عشقشان اندیشیده‌اند و خاص‌گزینی کرده‌اند؛ اما گل‌ها معانی نمادین خاصی دارند.‏ استفاده کردن از این معانی به قرن‌ها قبل و سراسر جهان بر می‌گردد؛ از چین و مصر گرفته تا یونان و دوران ‏‏ویکتوریا. برخی گل‌ها انگار برای تبریک سالگرد ازدواج آفریده شده‌اند. اگر چه همواره مهم است که در هنگام انتخاب کردن گل، ترجیحات ‏‏طرف مقابل را در نظر بگیرید، اما لازم است که به معنای گل انتخابی‌تان نیز توجه کنید تا عطر آن را با مضامینی از وفاداری، صداقت و عشق بیامیزید. 

زوجین به‌ویژه برای تبریک سالگرد ازدواج چه گل‌هایی به هم هدیه می‌دهند؟

در ادامه از گل‌هایی می‌گوییم که در منابع مختلف از آن‌ها به گل‌های عشاق تعبیر کرده‌اند. البته باید به سلیقه انتخاب افراد احترام بگذاریم و چیدن بهترین گل را حاصل ترکیبی از سلیقه، رنگ و بو و معنی آن بدانیم. 

گل رز قرمز

 رز قرمز در رمانتیک‌ترین‌ها اول است. رزهای قرمز به رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام معانی نمادین مختلفی دارند؛ مثلاً رز قرمز روشن یا صورتی نماد عشق است و اگر از نوع کلاسیک باشد ابراز عمیق‌ترین محبت شما است.‏ گل رز قرمز تیره نمایانگر عشق ‏‏ابدی است. شک نکنید که برای تبریک سالگرد ازدواج یا مناسبت‌هایی مثل روز عشاق بهترین انتخاب است؛ البته به شرطی که با گل کلاسیک مشکلی نداشته باشید.

گل آلسترومریا

آلسترومریا، زنبق اینکاها یا سوسن پرو نشان‌دهنده پیوندی عمیق بین زوجین و نیز رفاه است. این گل ویژگی‌هایی نظیر وفاداری، فداکاری، حمایت و بقا را تداعی می‌کند و پیامی برای قوی ماندن و سربلند بودن دارد. این گل هدیه‌ای عالی برای تبریک سالگرد ازدواج و کسی است که در گذار تلخ و شیرین روزگار و در فراز و نشیب‌ها کنارتان بوده و حمایتتان کرده است. برای رمانتیک‌تر بودن، می‌توانید رنگ صورتی یا قرمز آن را انتخاب کنید تا عشق و قدردانی‌تان را نشان دهید و سایه بنفش آن برای نشان دادن ‏‏زیبایی مناسب است.

گل ‏میخک

گل میخک نماد شیفتگی و تمایز است. ‏میخک‌های دارای سایه‌های قرمز روشن غالباً برای انتقال مفهوم تحسین به کار می‌روند. با انواع تیره‌تر این گل نیز می‌توانید ‏‏احساسات عمیق‌تری را چاشنی عشق و محبت کنید. میخک سفید تبریک سالگرد ازدواج را با خلوص و شانس همراه می‌کند و رنگ صورتی آن اغلب نشانه سپاسگزاری است. با این‌که میخک را عمدتاً زوجین به هم هدیه می‌دهند اما در انتخاب کردن رنگ آن باید کمی دقت کنید؛ مثلاً گل میخک بنفش در کشوری مثل فرانسه برای تشییع کاربرد دارد است.

گل نرگس

نرگس گلی برای شروع تازه است. این گل به‌ویژه برای تبریک سالگرد ازدواج به کسی است که تغییر اساسی در زندگی را تجربه می‌کند؛ مثل یافتن شغل یا خریدن خانه جدید یا اضافه شدن فرزند. مهم است که شروع‌های جدید را در یک رابطه به یاد بیاورید تا نشان دهید که از ‏‏عشقتان در هر تغییری حمایت می‌کنید. زوجین با دادن این گل به هم احساس حمایت و دوست داشتن را منتقل می‌کنند. با این شکوفه‌های شاد و زرد، شادی گذشته و خوش‌بینی فردا را با همدمتان هدیه بدهید.
 

گل داوودی

گل داوودی با رنگ‌های سفید، بنفش و آبی‌اش احساسات دوستی را هدیه می‌کند. این گلبرگ‌های ‏‏‏ظریف در خودشان پیام شادی، خوش‌بینی و وفاداری دارند. گل داوودی ‏‏قرمز می‌تواند معنی عشق را با تبریک سالگرد ازدواج ترکیب کند. گل داوودی سفید را نیز باید نماد حقیقت بدانیم.‏
 

گل زنبق

زنبق هدیه‌ای به رسم ثروت و رفاه است.‏ گل زنبق آبی با ظاهری زیبا و شیک، نماد امید و ایمان است که زوجین آن را برای تداوم با هم بودن به هم می‌دهند. این گل ریشه در افسانه‌های یونان دارد؛ زیرا الهه یونانی ‏‏زنبق به‌عنوان آواتار عشق شناخته می‌شد. زنبق در طول تاریخ، هدیه عشق، قدردانی و احساسات عمیق بوده است. البته رنگ سفید این گل به نشانه خلوص و بنفش برای تداعی سالار بودن عشقتان مناسب است. زنبق گلی عالی برای تبریک سالگرد ازدواج و ابراز عشق است.
 

گل ارکیده

ارکیده هدیه‌ای به پاس عشقی اسرارآمیز و یکتا است. هدیه‌ای برای نشان دادن ظرافت و جلوه‌گری و راز. همچنین، ‏‏‏‏این گل محبوب نماد عشق، زیبایی و قدرت است و هدیه‌ای عالی برای تبریک سالگرد ازدواج و بیان این‌که چقدر ‏‏‏‏خوش‌شانس هستید که عشقتان را دارید و کنارش هستید. این گل را تقریباً به هر رنگ رنگین کمان می‌توانید انتخاب کنید که نماد شانس، عشق و امید است.‏
 

گل پئونیا گل صدتومانی

این گل معمولاً در دسته گل‌های عروسی دیده می‌شود. این گل به‌طور نمادین، با عشق و ازدواج مرتبط است. این گل ‏می‌تواند احساسی عاشقانه را منتقل کند. گل صدتومانی از گل‌هایی است که معنای آن در طی زمان تغییر کرده است. در دوران ویکتوریا، ‏این گل نماد خشم بود؛ اما گذشت زمان احساسات عاشقانه‌ای به آن بخشیده است.
 
و کلام آخر این‌که:
گل برای گل است و به پاس قدر دانستن و عشق! هر گلی به رسم تبریک سالگرد ازدواج، بویی و معنایی دارد. با هدیه دادن گل‌ها می‌توانیم عشق، سپاس، امید، صبح روشن، فداکاری، حقیقت و صلح را به عشقمان نشان دهیم و احساساتمان را به بهترین شکل بیان کنیم. گل‌ها پیک زیبای عشقند تا بگویید قدرش را می‌دانید و همراه و پشتیبانش هستید. برای انتخاب کردن گل به رسم تبریک سالگرد ازدواج، هم باید حواستان به سلیقه عشقتان باشد، هم به رنگ گل و هم به معنایی که از هر رنگ منتقل می‌کنید. گل‌ها شایسته‌ترین زبانند برای آن‌که بگویید «دوستش دارید».  
 
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)