گل‌های ماه تولد

گل‌های ماه تولد

گل ماه تولد یکی از خاص‌ترین گل‌ها برای هر شخص است و نماد و سمبلی از ویژگی‌های همان ماه از سال شمرده می‌شود. ولی کدام گل مناسب کدام ماه است و چه گلی را برای شخصی که تولدش است، هدیه دهیم تا در شادی او سهم بیش‌تری داشته باشیم؟
یکی از قشنگ‌ترین لحظات برای کسی که روز تولدش است، گرفتن هدیه از طرف دوستان و خانواده بوده و این روز با گرفتن یک گل، به‌خصوص اگر گل مختص ماه تولد باشد، قشنگ‌تر و به‌یاد ماندنی‌تر هم خواهد بود . زیرا گل ماه تولد یکی از خاص‌ترین گل‌ها برای هر شخص است و نماد و سمبلی از ویژگی‌های همان ماه از سال شمرده می‌شود.
از طرفی تولد هر شخصی یکی از بهترین روزها برای خودش و اطرافیانش بوده و حالا یا خودش برای خودش جشن تولدی تدارک دیده یا دیگران برایش جشن تولد می‌گیرند و چند ساعتی از این روز را کنار هم می‌گذرانند. بعد از چند ساعتی که به شادی و خنده می‌گذرد، قشنگترین قسمت جشن، بازکردن هدیه‌ها و دیدن آن‌ها است. در همین حین تصور کنید که در بین هدیه‌ها، یک دسته گل زیبا از گل‌های مخصوص ماه تولد شخص باشد... بنظر شما قشنگ نیست؟ 
اما سؤال این است که کدام گل مناسب کدام ماه است و چه گلی را برای شخصی که تولدش است، هدیه دهیم تا در شادی او سهم بیش‌تری داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سؤال پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطالب همراه ما باشید؛ زیرا در این مقاله گل‌های ماه تولد را به‌همراه نماد هرکدام از آن‌ها برای شما معرفی کرده‌ایم.

گل مخصوص متولدین ماه فروردین

 

برای متولدین فرودین جسورو رمانتیک گل مینای چمنی‌ اختصاص داده شده که در لاتین با نام daisy که مخفف شده days,s eye است شناخته می‌شود و به معنای چشم صبح است.زیرا این گل زیبا با اولین تابش نور صبح خورشیدی باز میشود. همچنین ممکن است به اسن دلیل به فروردین اختصاص داده‌شده که اولین ماه از ماه‌های خورشیدی است.
مینای چمنی نمادی از خلوص، عشق واقعی و مهم‌تر از هر چیزی شروع جدید است.

گل مخصوص متولدین اردیبهشت ماه

اولین گل مخصوص متولدین اردیبهشت ماهی‌های جذاب گل موگه بوده که در فصل بهار شکوفا می‌شود و انواع مختلفی دارد. شاید نام موگه برای افراد کمی عجیب باشد اما باید بگوییم که شکل آن بسیار زیبا و بامزه است. این گل شکلی شبیه به زنگوله دارد و یک شاخه از آن دارای چندین گل بوده که مانند زنگوله از شاخه آویزان هستند.
گل موگه نمادی از شیرینی، تواضع و مادرانگی بوده و عطر خوبی دارد ‌و چون گل‌های آن ظریف، سفید و کوچک هستند، با نام گل برف هم شناخته شده است. همچنین در کشورهایی مانند فرانسه در زمان قدیم با نام گل مریم مقدس شناخته می‌شد و معتقد بودند که اگر در اول ماه می برای کسی از این گل‌رو ارسال کنند، شخصی که آن را دریافت می‌کند خوشبخت می‌شود.
دومین گل برای متولدین اردیبهشت، گل زالزالک است. این گل که نمادی از امید و شادی بوده، در واقع یک درخت است که میوه زالزالک میدهد، اما قبل از میوه گل‌های زیبایی به رنگ سفید و صورتی باز می‌کند که خیلی قشنگ بوده و بسیار دلبری میکنند.

گل مخصوص متولدین خرداد ماه

خرداد ماهی‌ها که ته تغاری‌هاای بهار هستند، گل مخصوص و زیبای معروف رز را به خود اختصاص داده‌اند. زمانی هم که نام گل معروف و محبوب رز باشد، نیازی به تعریف نیست و زیباییش زبانزد خاص و عام است. این گل نمادی از عشق و احساسات بوده و در یونان و روم باستان هم نمادی برای الهه زیبایی عشق بوده است.
دومین گل برای خردادی‌هاای خستگی‌ناپذیر یاس نام دارد که بوی بی‌نظیر آن برای همه آشنا است و حس آرامش و خاصی را منتقل می‌کند.

گل مخصوص متولدین تیر ماه

بعد از اتمام بهار، نوبت به شروع پادشاهی متولدین فصل تابستان و تیرماهی‌ها می‌رسد. یکی از گل‌هایی که به متولدین این ماه اختصاص داده شده، دلفینیوم نام دارد و نمادی از کرامت،‌رحمت و مثبت‌اندیشی است. همچنین به‌عنوان نمادی از وقار و انرژی مثبت تیر ماهی‌ها نیز بیان می‌شود.
دومین گل برای تیر ماهی‌ها گل زیبا و لاکچری اسپاتی فیلوم نام دارد و برای فردی که هم احساساتی و درعین‌حال کمی سرد رفتار می‌کنند و کناره‌گیری‌ را ترجیح میدهند مناسب‌تر است.
سومین گل مختص متولدین تیر، بنفشه معروف است که خلاقیت و شورونشاط را به اطرافیان انتقال داده و با اینکه اسمش بنفشه است، اما در رنگ‌های دیگری مانند زرد، آبی، نارنجی و سفید وجود دارند. اما گزینه چهارم برای تیر ماهی‌هاا گل ارکیده است که خلوص و پاکی را شامل می‌شود و معروف به گل ثروتمندان است.

گل مخصوص مرداد ماه

گل گلایول که لیلیوم شمشیری هم نامیده می‌شود، از گل‌های مخصوص مرداد ماهی‌های مهربان است. با هدیه این گل به شخص نشان می‌دهید که ارادت خاصی به او دارید و شخص همیشه در یاد و خاطر شما است.
دومین گل هم برای مردادی‌ها، شقایق قرمز درخشان است که سمبلی از صلح، تخیل و خیال‌انگیزی بوده و برای افراد رویاپرداز بسیار مناسب خواهد بود.

گل مخصوص شهریور

شهریوری‌های عزیز که بسیارخونگرم هستند، با هدیه گرفتن گل ستاره‌ای یا استر که نشانی از عشق قدرتمند، توجه‌ و دانش است بسیار خوشحال می‌شوند و همه رنگ‌های آن را دوست خواهند داشت.
دومین گلی که به متولدین این ماه اختصاص داده‌شده نیلوفر ارغوانی بوده که بی‌نیازی در عشق را بیان میکند و ازآنجایی‌که این گل، صبح با طلوع خورشید باز می‌شود، نام شکوه صبح را هم به خود اختصاص داده است.

گل مخصوص متولدین مهر

بعد از پایان تابستان گرم، نوبت مهر ماهی‌ها است. از گل‌های ماه مهر که رنگ‌وبوی پاییزی داشته و نمادی از عشق شدید، اشتیاق و خلاقیت بوده، گل جعفری است و اگر فکر میکنید این گل موردپسند فرد موردنظر شما نیست، می‌توانید از گل شاه‌اشرفی که سمبل صلح و آرامش است را به مهر ماهی هدیه دهید.

گل مخصوص متولدین آبان

آبان مثل ماه‌های دیگر چندین گل را به خود اختصاص نداده و نقش گل‌های این ماه، فقط بر عهده گل داوودی است. آبانی‌ها کمی رنجور و حساس هستند، بنابراین با هدیه‌دادن داوودی‌های خوش‌رنگ، وفاداری و صداقت را به آن‌ها نشان داده و شادشان کنید.

گل مخصوص متولدین آذر

گلی که ویژه آذرماهی‌های چله‌نشین و منطق‌گرا است، نرگس و ختمی نامیده می‌شوند که گل نرگس نشان آرزوهای خوب، امید و ثروت است و از گل‌های محبوب شمرده می‌شود.
ختمی هم نشان تولد دوباره و شروعی جدید بوده که در کریسمس هم زیاد مورد استقبال قرار گرفته  و با سال نو میلادی ارتباط نزدیکی دارد.

گل مخصوص متولدین دی

بعد از راهی شدن پاییز عاشق، نوبت زمستان زیبا است. دی‌ماهی‌ها که صدرنشین جدول زمستانند و توجه به اطرافیان از خصوصیات بارزشان است، دوست‌دارند که بقیه هم به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند. پس با خرید گل‌های میخک و برفی که مختص ماه تولد آنها است، این توجه را به آن‌ها نشان دهید. 
گل میخک قدرتمند و توانا، یک نقطه درخشان درمیان روزهای سرد زمستان بوده و برتری و عشق را انتقال میدهد. گل برفی هم نمادی از امید و تولد دوباره است که از دی تا اسفند زمین را زیبا می‌کند.

گل مخصوص متولدین بهمن

یکی از گل‌های مخصوص بهمن ماهی‌های سخت‌کوش بنفشه است که رنگ بنفش آن نمایانگر فروتنی، وفاداری و پاکدامنی بوده و در زمان‌های قدیم بیانگر صداقت بوده است.
دومین گل بهمن ماهی‌ها پامچال یا گل‌مغربی نامیده می‌شود که عشق جوان و نوپا را بیان می‌کند و اگر قرار است که به معشوقتان که بهمن‌ماهی است گل هدیه دهید، گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

گل مخصوص متولدین اسفند

درنهایت نوبت به اسفند عاشق‌پیشه و احساساتی می‌رسد. گلی که این ماه به خود اختصاص داده، گل دافودیل یا نرگس زرد است. این گل بسیار خوشبو، مژده بهار را آورده و  نماد عشق بی‌همتا و شادمانی از خصوصیات این گل بوده و یک هدیه بسیار مناسب برای اسفند ماهی‌ها است.
کلام آخر: گل از هر نوع و شکلی که باشد بسیار زیبا و خاص است و هر کسی را خوشحال می‌کند. گل‌های نام‌برده شده هم فقط برای همان ماه و روز تولد نیستند و می‌توانید در هر روزی از سال یکی از آن‌ها را در صورت موجود به عزیزانتان هدیه دهید و او را خوشحال کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)