چه دسته گلی برای خواستگاری مناسب است؟

چه دسته گلی برای خواستگاری مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین روزها برای هر زوجی، روز خواستگاریشون هستش و یکی از مواردی که می‌تونه به قشنگ شدن این روز کمک کنه، دسته گل خواستگاری تهیه شده از طرف آقای داماد برای عروس خانمه.

اگه دوست دارید دسته گل شما و این روز براتون خاص‌تر باشه، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دسته گل خواستگاری یکی از مهم‌ترین مواردی هستش که روز خواستگاری به اون توجه می‌شه و بنابر سنت‌هایی که رواج پیداکرده، وجود آن ضروری و لازم شمرده می‌شه. اما بهتره که در خرید این گل‌ها دقت کنید و گل‌های مناسب و زیبایی تهیه کنید. چراکه گل خواستگاری یک هدیه از طرف شما به عروس خانم و خانوادشون هستش و برای ادای احترام، به اونها تقدیم می‌شه. اما برای اینکه بدونید چه گل‌هایی خوبه و در خرید گل چه نکاتی را رعایت کنید تا گل خاصی را انتخاب کنید، این ویدئو را لایک کرده و کانال را سابسکرایب کنید و سپس تا انتهای مطالب همراه من باشید تا به بررسی گل‌های خواستگاری ونکات اونها بپردازیم.

بیایید در ابتدا به این موضوع بپردازیم که چه گل‌هایی برای خواستگاری مناسبه و موجب بهتر شدن فضای مراسم میشه و بعد از اون رنگ و نکات تزئین گل خواستگاری‌رو بررسی کنیم.

گل رز انتخاب اول برای دسته گل خواستگاری

اولین گل که برای خواستگاری مناسبه گل رز است. گل رز در بین گل‌ها بهترین جایگاه رو به خودش اختصاص داده و برای هر مراسمی از جمله خواستگاری بهترین انتخابه. اما در خرید اون باید به یک نکته توجه کنید و نکته اینه که اگر در جلسات اول خواستگاری هستین، می‌تونید از رنگ‌های مختلف اون مانند صورتی، سفید و گلبهی استفاده کنید و اگر هم جلسه آخر هستش و برای گرفتن جواب بله از عروس خانم به منزلشون تشریف می‌برید، رز قرمز بهترین انتخابه. همچنین اگه با عروس خانم از قبل در ارتباط بودین یا باهاشون آشنایی قبلی دارید، می‌تونید در همون ابتدا رزقرمز تهیه کنید که نماد عشقه و نشان‌دهنده عشق شما به اون خواهد بود.

گل لیلیوم، زیبا و متین برای دسته گل خواستگاری

دومین گل، گل لیلیوم هستش. ابتدا توجه کنید که لیلیوم در سبد زیباتر و مناسب‌تره و به‌صورت دسته‌گل زیبایی زیادی نداره. لیلیوم همچنین رایحه خاص و خوبی داره و حس خوبی به افراد می‌ده. می‌تونید رنگ‌های مختلفی از اونو انتخاب کنید و یک سبد زیبا از لیلیوم رو به منزل عروس خانم ببرین.

گل ارکیده، شایسته بهترین مراسم ها

سومین گل مناسب برای خواستگاری، گل ارکیده هستش. ارکیده گلیه که به خاندان سلطنتی انگلیس نسبت داده شده و ازاین جهت نماد شکوه و خاص بودن هستش و اگه دوست دارید گلی لاکچری تهیه کنید ارکیده رو انتخاب کنین. ارکیده نشان‌دهنده سخاوت شماست و هر رنگی از آن زیبایی بی‌نظیری داره.

دسته گل آنتریوم، انتخاب لوکس برای جلسه خواستگاری

آخرین گل گل آنتریوم هستش که برای خواستگاری مناسب بوده و  بسیار زیباست و گلی لوکس و لاکچری شمرده می‌شه. رنگ‌های مختلف آنتریوم با ترکیب گلای دیگه دل عروس خانم شما را می‌بره و بسیار خوشحالش میکنه.

اما بعد اینکه با انواع گل خواستگاری آشنا شدید و یکی از اونارو انتخاب کردین، در کنارش باید به این نکته‌ توجه کنید که فقط نوع گل نیست که اهمیت بالایی داره، بلکه در انتخاب رنگ گل هم باید دقت کنید. درسته که توی معرفی گل‌ها گفتیم هر رنگی از اونارو می‌تونید تهیه کنید ولی باید رنگ مناسبی انتخاب کنید که مناسب شرایط شما باشه، چونکه هر رنگی از گل‌ها نماد خاصی دارن و حس متفاوتی رو انتقال می‌دن.

مفهوم و نقش رنگ گل در دسته گل خواستگاری

برای مثال رنگ سفید گل نشان صداقت و صمیمیته. گل قرمز نمادی از عشق و دوست داشتنه و صورتی علاقه و ارادت شما به عروس و خانوادش رو نشون می‌ده. اما ما درحالت‌کلی پیشنهاد می‌کنیم که برای خواستگاری از گل قرمز استفاده نکنید چراکه این گل بیش‌تر مناسب عقد و عروسی هستش و برای جلسات اول زیاد مناسب نیس یا اگر هم رنگ قرمز برای خواستگاری انتخاب کردید، اونو با رنگ‌های دیگه ترکیب کنین تا زیباتر و مناسب‌تر باشه.

آداب تقدیم دسته گل خواستگاری

درنهایت بعد از اینکه که گل و رنگش رو انتخاب کردین، آداب گل دادن هم رعایت کنین تا زیبایی گل و احترام شما به عروس و خانوادش هم بیش‌تر به چشم بیاد. آداب گل دادن توی خواستگاری از این قراره که اگر با خانواده عروس از قبل ارتباط و شناخت داشتید و رابطه شما تاحدودی صمیم‌تره می‌تونید از دسته گل برای خواستگاری استفاده کنید. اگر هم شناخت قبلی از خانواده عروس ندارید و صمیمیتی میان شما نیستش، از سبد یا باکس برای گل گل استفاده کنید.

زمانی‌ام که به منزل عروس وارد شدین، گل رو به عروس تقدیم کنید یا اگه به خود عروس ندادین می‌تونید به مادر عروس تقدیمش کنید. شاید اسن مورد براتون عجیب باشه ولی باید بگم که توی برخی مناطق و سنت‌ها دادن گل به یکی از اعضای بزرگ خانواده عروس به‌عنوان درخواست و اجازه برای ازدواج با دخترشون مرسوم هستش که توی این حالت بهتره گل رو به مادر عروس تقدیم کنین.

و در آخر زمانی که می‌خواهید گل رو بدید، اگر دسته گل بود قسمت بالا یعنی سرگل رو تو یه دست و قسمت انتهایی که شاخه گل‌ها هستش، توی دست دیگه بگیرید و با یه لبخند کوچک و ادای احترام مانند اندکی خم کردن سر خودتون گلو تقدیم کنید.

اگه هم گل شما  در سبد یا باکس بود، سبد و باکس رو توی کف دوتا دستاتون نگه دارین و مانند حالت قبلی که گفته شد با لبخند تقدیم عروس یا مادرش کنید.

امیدوارم که جلسه خواستگاری خوبی داشته باشین و برای شما آرزروی خوشبختی و سعادت دارم. از اینکه تا انتهای مطالب همراه من بودید سپاسگذارم. توی مقاله های بعدی میبینمتون.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)