معرفی بهترین و مقاوم‌ترین درختچه‌های آپارتمانی

معرفی بهترین و مقاوم‌ترین درختچه‌های آپارتمانی

درختچه های آپارتمانی یکی از گیاهان زیبا و جذاب بوده که با قرار دادن آن در منزل و دفتر کار فضای خوبی ایجاد می کنند. این درختچه‌ها علاوه بر زیبایی موجب تصفیه هوای خانه، دفع برخی سموم و ایجاد حس خوش‌آیند شده و نشاط و شادابی را به فضا و منزل القا می‌ کنند.


اما همان‌طور که مطلع هستید، این نوع گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی داشته و روش‌های نگهداری آن‌ها نیز متفاوت است. بنابراین بهتر است قبل از خرید این درختچه‌ها با انواع آن‌ها و روش‌های نگهداری  این گیاهان آشنا شده و سپس طبق سلیقه و شرایط محیطی فضا یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مطلب ما انواع درختچه های آپارتمانی و شرایط نگهداری از آن‌ها را بررسی کرده و شما می‌توانید با مطالعه آن با این نوع گیاهان و روش‌های نگهداری آن‌ها آشنا شوید.

درختچه نخل لیندا

درختچه نخل لیندا از درختچه‌های محبوب آپارتمانی با قد 2 الی 5/2 متر بوده که رشد بسیار کندی داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا قد آن به یک متر برسد. برای همین نگران قد 2 متری آن نباشید. این گیاه با دوام و ماندگاری بالای خود دارای برگ‌های سبز و روبان شکل بوده که از شاخه‌های آن آویزان هستند. برای نگهداری این گیاه بهتر است آن را در جایی با نور زیاد و غیرمستقیم قرار داده و زمانی که خاک آن خشک شد، آبیاری کنید.

درختچه فیکوس لیترا

این گیاه رطوبت دوست در دل جنگل‌ها رشد کرده و از این رو نیازمند محیط مرطوب است. بنابراین برای نگهداری از آن باید محیط را مرطوب نگه داشته و توجه کنید که محیط‌های نورگیر را دوست بسیار دارد. علاوه بر منزل، این گیاه در فضای بیرون هم رشد خوبی داشته و در تراس و پاسیو در فصل‌ تابستان و حتی انتهای بهار رشد می‌کند. فیکوس لیترا می‌تواند تا حدود 3 متری رشد کند و برای رشد به نور زیاد غیرمستقیم و رطوبت متوسط نیاز دارد.

درختچه فیکوس الاستیکا

برگ‌های بزرگ، سبز براق و چرمی مانند فیکوس الاستیکا آن را تبدیل به درختچه‌ای زیبا و جذاب برای فضاهای بسته و آپارتمانی کرده است. این درختچه بومی هند بوده و از این رو نیازمند محیطی با دمای متوسط، مرطوب و فضایی با گردش هوای مناسب است. این گیاه در نور زیاد غیرمستقیم 1 الی 2 متر رشد داشته و آبیاری آن باید مرتب و مدیریت‌شده باشد. برای زیبایی برگ‌ها و دوام آن‌ها با کوددهی در فصل رشد به آن‌ها کمک کرده و با تمیزکردن برگ‌های آن با یک پارچه، به زیبایی بیشتر برگ‌هایش کمک کنید.

درختچه گواوا

از دیگر درختچه های آپارتمانی می‌توان درخت کوچک گواوا را نام برد. این گیاه بومی مناطق گرمسیری بوده که با فراهم شدن شرایط، در محیط بسته نیز رشد خواهد کرد. برگ‌های بزرگ و سبزش جذابیت خاصی داشته و رطوبت و نور مستقیم خورشید را بسیار دوست دارد. طول قد آن به 1 الی 3 متر رسیده و برای آبیاری باید مرتب و برحسب رطوبت خاکش آب دهید.

درختچه نخل پروانه

درختچه زیبای نخل پروانه که از گیاهان مناطق گرمسیری بوده با ساقه‌های زیاد و شبیه به بامبو به صورت توپی شکل رشد کرده و بعضی مواقع با بامبو نیز اشتباه گرفته می‌شود. قد آن به حدود 2 تا 5/2 متر رسیده اما رشد بسیار کند و آهسته‌ای دارد. در برابر نور زیاد و غیرمستقیم خورشید و محیطی مرطوب، رشد خوبی داشته و با آبیاری مرتب و مناسب سرحال و شاداب خواهد بود. توجه داشته باشید که آب‌وهوای خشک لبه‌های برگ نخل پروانه را قهوه‌ای و خشک می‌کند.

درختچه پورنج

پورنج از درخته‌های آپارتمانی با گل و میوه است. این درختچه با برگ‌های سبز و متراکم خود در صورت مناسب بود شرایط رشد، میوه داده و زیبایی و جذابیت خود را دو چندان می‌کند. این گیاه نور و آفتاب دوست، برعکس درختچه‌های قبلی رطوبت دوست نبوده و باید به آبیاری آن دقت کرد. همچنین پورنج می‌تواند تا ارتفاع 2 الی 3 متری رشد کند.

درختچه نخل پرشکوه

نخل پرشکوه با نامی که داشته خبر از زیبایی و شکوه می‌دهد. این درختچه آپارتمانی زیبا با برگ‌های بزرگ و سبز رنگ خود که به صورت چندتایی روی ساقه‌های درخت می‌رویند، تا حدود سه متر رشد کرده که به دلیل رشد آهسته آن در صورت فراهم بودن شرایط سالانه فقط حدود 30 سانت رشد خواهد کرد. نگهداری این گیاه زیبا اندکی نیاز به حساسیت و دقت داشته و در فضایی گرم و مرطوب با نور زیاد غیرمستقیم و آبیاری متوسط رشد و ماندگاری خوبی خواهد داشت.

درختچه شامادورا الگانس

از گیاهام و درختچه‌های آپارتمانی مقاوم که برای فضاهای کم نور مناسب بوده، می‌توان شامادورا الگانس را معرفی کرد. شکل و برگ‌های این درخت به گونه‌ای بوده که حس‌وحال جنگل‌های بارانی را منتقل کرده و در جای روشن با نور غیرمستقیم رشد خوبی خواد داشت. قد آن به 60 سانتی‌متر تا 2 متر رسیده و با آبیاری متوسط و کوددهی کم، ماندگاری طولانی خواهد داشت.

درختچه ساقه ذرتی

این درختچه دارای ساقه‌های نازک روی ساقه اصلی بوده و موردی که آن را برای خانه مناسب کرده، قد بلند ساقه بوده و فضای کمی در سطح زمین و گلدان اشغال می‌کند. قد آن تا حدود 2 متر رشد کرده  و ساقه‌های درختچه نی ذرتی سرسخت و محکم است. محل مرطوب و نور زیاد غیرمستقیم با آبیاری متوسط و مناسب از علاقه‌مندی‌های این گیاه آپارتمانی بوده و رشد و شادابی آن را فراهم می‌کند.

درختچه پول

از خاص‌ترین و زیباترین درختچه‌های آپارتمانی می‌توان به درخت پول اشاره کرد. علت خاص بودن این درختچه به خاطر پیچیدن گیاه به دور خودش بوده و با بزرگ شدن درختچه پیچش، گره و سختی ساقه‌ها نیز زیاد می‌شود. ارتفاع آن به 2 تا 5/2 متر رسیده و در محیطی با نور زیاد غیرمستقیم و آبیاری کم رشد بهتری خواهد داشت. برای آبیاری بهتر است که خاک گلدان میان دو آبیاری خشک شود.

درختچه اژدها

برگ‌های شمشیری سبز رنگ با لبه‌های قرمز و خاص از خصوصیات ظاهری و زیبایی این درخت آپارتمانی است. درختچه اژدها گیاهی سرسخت که رشد آهسته‌ای داشته و نگهداری آسانی نیز دارد. در صورت رشد کامل تا 2 متر رشد کرده و برای رشد نیاز به نور غیرمستقیم زیاد با آبیاری متوسط دارد. آبیاری زیاد نوک برگ‌های آن را قهوه‌ای، خشک و خراب می‌کند.

درختچه نخل بامبو

یکی دیگر از درختچه های آپارتمانی که نیازمند نور کم بوده و برای محیط خانه و فضاهایی با نور کم بسیار مناسب است درختچه نخل بابو می‌باشد. با اینکه ارتفاع قد آن به 2 متر می‌رسد اما به دلیل سرعت رشد کم آن نگران پر کردن فضا و رسیدن به سقف خانه نباشید. این گیاه با برگ‌های بادبزنگی و براق خود، حس‌وحال جنگل‌های نواحی گرمسیری را منتقل کرده، اما به نور مستقیم حساس است. برای نگهداری، محیطی پرنور با نورغیرمستقیم بسیار مناسب بوده و نور مستقیم سبب سوختن برگ‎‌های آن می‌شود. برای آبیاری این گیاه هم صبر کنید تا خاک گلدان خشک شود.

درختچه یشم

درختچه یشم دارای ساقه و برگ‌های ساکولنت مانند بودی و چیزی که آن را محبوب همگان و گیاه دوستان کرده، روش نگهداری آسان و نیازهای کم آن است. نیاز آن به آب هر چند هفته یکبار، نور غیرمستقیم 3 الی 4 ساعته و رطوبت اندک در بهار و تابستان است.

درختچه فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین برگ‌های سبز و زیبایی داشته که اندکی حساس بوده و زود شروع به ریزش می‌کنند. اما نگران این قضیه نباشید. زیرا نور زیاد غیرمستقیم این مشکل را حل کرده و دوام و قوای برگ‌ها را بیش‌تر می‌کند. این درختچه تا ارتفاع 1 الی 2 متری رشد کرده و برای رشد نیاز به خاک زهکشی شده و آبیاری متوسط دارد.

درختچه موز، انواع مرکبات، درختچه یوکا و خیلی دیگر از درختچه‌های دیگر وجود دارند که مناسب فضای آپارتمان بوده و با پرورش و نگهداری آن‌ها می‌توانید بهترین و زیباترین درختچه های آپارتمانی را داشته باشید. ما در این مطلب با معرفی محبوب‌ترین و مقاوم‌ترین درختچه‌های مناسب آپارتمان، شما را با چند مورد از آن‌ها آشنا کرده و شرایط نگهداری آن‌ها را به طور مختصر توضیح دادیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیش‌تر درباره گیاهان مختلف آپارتمانی می‌توانید با طرح سؤال و دریافت پاسخ از طرف ما، با گیاهان مورد نظر خود نیز بیش‌تر آشنا شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)