انواع گیاهان آپارتمانی

انواع گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی مجموعه‌ای از گیاهانی هستن که برای آب‌وهوای داخل ساختمان مناسب بوده و توی فضای منزل رشد خوبی دارن.

این گیاهان بخاطر زیبایی که به محیط داخل آپارتمان می‌بخشن بسیار محبوب و کاربردی بوده و توی اکثر خونه‌ها و حتی محل کار مشاهده میشن. این گیاهان زیاد به تغییرات دمایی بیرون مقاوم نیستن و درصورتی که بیرون از آپارتمان قرار بگیرن پژمرده شده و از بین می‌رن. اما مثل همه گیاهان دیگه، گیاهان آپارتمانی‌ام انواع مختلفی داشته که توی ادامه همه اونارو به شما عزیزان معرفی کردیم.

کاکتوس‌ها و ساکولنتها

کاکتوس‌ها گیاهان گوشتی و خاردار هستن که انواع مختلفی داشته و با شکل‌های مختلفی رشد می‌کنن. کاکتوس‌ها گیاهانی مقاوم به گرما و کم‌آبی هستن و در خشکی رشد خوبی دارن، البته بعضی از اونها مناسب آب‌هوای مرطوب هستن و توی محیط‌های مرطوب رشد خوبی دارن.

ساکولنتها هم گیاهان گوشتی هستن که آب رو درون ساقه و برگاشون ذخیره میکنن و در مواقع کم آبی از همون آب ذخیره شده استفاده کرده و شاداب و زنده میمونن. همچنین بسیار مقاوم به گرما و سرما و هرگونه تغییرات دمایی هستن و نگهداری آسانی دارن.

از معروفترین کاکتوس‌ها میتوان به کاکتوس پرخار، ستون پنبه‌ای، دکمه‌ای، دم‌موشی و از ساکولنتها می‌توان به آلوئه‌ورای پرخاصیت، گیاه دم الاغی، کالانکوئه، گیاه یشم و ... اشاره کرد.

گیاهان گلدار

نوعی دیگه از گیاهان آپارتمانی، گیاهان گلدار هستن که بیشتر گیاهان توی این دسته قرار دارن و تقریبا ۹۰ درصدشون در صورت مساعد بودن شرایط، گلای زیبایی می‌دن. البته همه اونها شرایط نگهداری متفاوتی دارن و باید طبق خصوصیاتی که دارن مراقبت بشن. بیشتر اونا مثل شمعدانی و حسن یوسف یادآور قدیم و خونه‌های مادربزرگ هستن و امروزه هم خوشبختانه با تغییر فرهنگ نیز همچنان گیاهان گلدار توی خونه‌ها استفاده می‌شن.

معروفترین گیاهان گلدار آپارتمانی عبارت‌اند از گل زنگوله‌ای، اگزالیس، اسپاتی فیلوم، آنتوریوم، کاکتوس کریسمس و خیلی گیاهان زیبای دیگه که تعداد زیادی دارن.

بونسای

بونسای در واقع یک نماد مینیاتوری از طبیعت و درختانه و انواع اون شبیه درختچه‌های کوچیک هستن. نگهداری اونا با نگهداری گیاهان دیگه متفاوت بوده و پرورش اونا به حدود ۷۰۰ سال پیش در ژاپن برمیگرده. بونسای از گیاهان گرمسیری و نیازمند نور و رطوبت زیاد استو از آنجایی که بونسای گیاهی حساس است باید شرایط خانه را برای آن فراهم کنیدو به خوبی ازونا مراقبت کنید.

انواع بونسای آپارتمانی معروف عبارت‌ان از بونسای انگور، شفلرا، انجیر، جنسینگ، بونسای افرا و شمشاد و چندین نوع بونسای زیبای دیگه

درختچه های آپارتمانی

درختچه‌های آپارتمانی از دیگر گیاهان زیبا و پرکاربرد هستن که زیاد به چشم می‌خورن و انواع مختلفی دارن. درختچه‌ها درخت‌های کوچیک با ارتفاع کم هستن و جلوه خاصی به فضا می‌بخشن و هوای خونه‌رو تصفیه و پاک میکنن. هر کدوم ازونا نحوه نگهداری خاصی دارن و توی شرایط آب‌‌وهوای خاص خودشون رشد میکنن. از انواع درختچه‌های آپارتمانی هم میتونیم به درختچه فیکوس، درختچه مرکبات، شفلرا، کاج مطبق و یشم‌و یوکارو نام برد. بعد از معرفی کوتاه همه گیاهان آپارتمانی نوبت به مهم‌ترین اصل نگهداری این گیاهان میرسه‌. همه اونا برای رشد و موندگاری نیازمند خاکو کودو سم هستن و باید مناسب‌ترین نوع اونارو برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنیم.

خاک مناسب برای گیاهان آپارتمانی

خاک مناسب برای گیاهان آپارتمانی ترکیبی از پیت، ماس، ورمیکولیت و پرلیت هستش که این ترکیب رطوبت اضافی‌رو جذب خودش میکنه‌و از طرفی به زودی خشک میشن. سمم که گزینه بعدی برای گیاهان آپارتمانی هستش، بهترین نوع اون برای گیاهان آپارتمانبی قارچ‌کش‌ها، آفت‌کش‌ها و کنه‌کش‌ها هستن که هرگونه آفتو بیماری‌رو از گیاهان دور میکنن. برای کود هم می‌تونید از کود آلی یا همون ارگانیک، کود زیستی یا همون بیولوژیک و کود شمیایی یا همون معدنی استفاده کنید. این کودها به‌عنوان تغذیه برای گیاهان هستنو رشد و ماندگاریشونو زیاد میکنن.

نسحه ویدئوئی این نوشته را ببنید:

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)