گل آرایی در خانه

گل آرایی در خانه

چطور گل‌ها را به بهترین شکل تزئین کنیم. گل آرایی برای مناسبتهای مختلف

اگر مناسبتی در پیش‌رو دارید و قراره که این روز را در منزلتون جشن بگیرین، حتماً به ‌فکر تزئین منزلتون هستید و دوست دارین که یک صحنه زیبا و قشنگ داشته باشین. گل‌آرایی از بهترین انتخاب‌ها هست و برای اینکه یه گل‌آرایی شیکو زیبا داشته باشین توصیه می‌کنم همراه من باشین تا گل آرایی برای مناسبتای مختلفو بهتون یاد بدم.

برای اینکه یک گل‌آرایی زیبا و خاص داشته باشید یا باید از کسی که مهارت این کارو داره  کمک بگیرین یا خودتون دست به‌کار بشین. البته اگه خودتون گل‌آرایی‌رو انجام بدین هم از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود، هم حالتونو خیلی خوب می‌کنه. پس پیشنهاد می‌کنیم که خودتون دست به‌کار بشنو این اصول و نکاتی که بیان می‌کنمو رعایت کنیدو به‌ کار ببرین تا خودتون بتونین بهترین و شیک‌ترین گل‌آرایی‌رو انجام بدین.

نکات مهم در گل آرائی در خانه

نکته اول: ابتدا قبل از هر کاری سبک گل‌آراییتونو که مدرن،‌شرقی، کلاسیک یا سنتی هستش‌رو انتخاب کنین. در روش گل‌آرایی مدرن علاه‌بر گلو برگ از وسیله‌های دیگر مانند پارچه و گلو گیاهان خشک‌شده دیگه هم استفاده می‌شه. در روش شرقی که گل‌آرایی ژاپنی هم نامیده می‌شه، از گل‌ها کم‌تر استفاده می‌شه‌و به‌جاش از شاخه‌و گلای خشک، علف و خزه که توی طبیعت موجود هستن، استفاده می‌شه.

روش سنتی و کلاسیک هم به این صورتن که در گل‌آرایی از سبدو دسته‌گلا به شکل اشکال هندسی استفاده می‌شه و امروزه پرطرفدارتر از مدلای دیگه هستن.

نکته دوم: در گل‌آرایی باید تمامی عناصر مانند گل‌ها، شاخه و برگ و دیگر لوازم کاربردی را طوری کنار هم قرار بدین تا نمای جذابو زیبایی ایجاد کنه‌و تناسب میان همه اونا حفظ بشه.

نکته سوم: به مرکز گل‌آراییتون توجه کنین. حتماً بزرگ‌ترینو زیباترین گل‌تون‌رو طوری در اون قسمت جاسازی کنید تا در معرض دید باشه‌و دیدگان‌رو به خود جذب کنه.

نکته چهارم: به فرم گل‌ها و برگ‌ها توجه کنید تا طبق اونا گل‌آرایی کنید. گل‌ها در دو نوع خطی مانند گلایول و مریم، و نوع گرد مانند رزو میخک هستن. برگ‌ها هم خطی مثل بامبو و بید و برگ‌های توپر مانند کروتون و شمشادو غیره هستن.

برگو گل‌های خطی و کشیده‌رو بهتره که برای اسکلت کارتونو فرم دادن به قسمت تاج استفاده کنید. از برگو گلای توپرو گرد هم فضای میانی‌رو پر کنید.

نکته پنجم: از گل‌هایی استفاده کنید که با رنگ محیط شما همخوانی داشته و با رنگ دیگر اجزای فضا ست باشه.

نکته ششم: گل‌ها را که خریداری کردید، تا زمان تزئین درون آب گرم قرار بدین تا اگه غنچه داشته باشن، باز شن. در زیر گل‌ها در گل‌آرایی از اسفنج، اگر نبود از پنبه یا باند استفاده کنیدو خیسشون کنید و به‌دور ساقه گل‌ها بپیچیدو با نایلون یا سلفون بپوشونید تا گلاتون عمر بیش‌تری داشته باشنو پژمرده نشن. گلارو دور از گرما و در جای خنکی نگهدارین.

در گل‌آرایی از برگو گلایی که به اصطلاح پرکننده هستند استفاده کنید. برگ‌های مورد سبز، پیچک، سرخس رومی، داستی میلر، اکالیپتوس، دستبند عسلیو گرویلا بهترین برگ‌های پرکننده هستن.

از بهترین گلای پرکننده هم می‌تونیم استوک، استاتیک، پوم‌ها،‌دلفینیوم، زنگوله ایرلندی، دیانتوس و بابونه گاوی‌رو نام‌برد.

و در آخر بگم که این نکاتو کنار هم قرار بدینو یه گل‌آرایی توی منزل برای مناسبتای مختلفتون داشته باشین. برای اینکه با گلام بیش‌تر آشنا بشین کانال vو سابسکرایب کنید و بقیه ویدئوهارو ببینید تا هرچی که درباره گلا لازمه یاد بگیرین. ممنون که تا انتها همراه من بودین می‌بینمتون.

ویدئو گل آرائی در خانه:

http://totoflower.ir/

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)