تی شرت خوب چه مشخصاتی دارد؟

تی شرت خوب چه مشخصاتی دارد؟

تیشرت‌ها یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین پوشش‌ها بوده که در میان اکثر افراد از جمله زن ، مرد، کودک و بزرگ‌سال علاقه‌مندان خاص خود را دارد. هر سال زمانی که به فصل‌های گرم نزدیک‌تر می‌شویم، بازار تیشرت هم گرم شده و خریدوفروش آن نیز بیشتر می‌شود.
حتماً برای خودتان یا همراهتان که با او به خرید تیشرت رفته‌اید، پیش‌آمده که هنگام انتخاب دچار دودلی و تردید می‌شوید. زیرا یکی پارچه خوبی داشته، اما سایزش مناسب شما نبوده است. دیگری خوش‌رنگ و سایز خوبی داشته، اما پارچه خوب و مناسبی نداشته و شاید نوشته آن بد و بی‌معنی بوده یا خیلی موارد دیگر.
در چنین مواقعی به‌احتمال زیاد کلافه و ناراحت شده و تصمیم برای خرید تیشرت برایتان سخت شده است. اما دیگر نگران نباشید. در این مقاله ما ویژگی‌های یک تی شرت خوب را معرفی و بررسی کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. توصیه می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما بوده و نکاتی را که راجع‌به تیشرت گفته شده، مطالعه کنید. زیرا با مطالعه این مشخصات، دیگر نگران انتخاب تیشرت نمی‌شوید و در همان مرحله اول با رعایت این نکات یک تیشرت مناسب خریداری می‌کنید.

مشخصات یک تی شرت خوب

تیشرت‌ها ابتدا به‌عنوان یک زیرپوش و عرق‌گیر در طرح‌های ساده کاربرد داشته و مانند امروز رواج زیادی نداشتند. اما امروزه در انواع مدل، رنگ، پارچه و طرح‌های مختلف تولید شده و از پوشش‌ها و ضروریات کمد لباس هر فردی به‌حساب می‌آید. پس برای اینکه این نوع لباس در تن شما خوب به نظر آمده و شما هم از پوشش آن رضایت داشته باشید، سعی کنید تیشرت‌های شما مشخصاتی که در ادامه بیان شده را داشته باشند.

1ـ نوع پارچه

اولین و مهم‌ترین موردی که در انتخاب تیشرت مهم بوده و توصیه می‌شود، نوع پارچه آن است. تیشرت با بدن تماس مستقیم داشته و اکثر مواقع در تابستان و روزهای گرم پوشیده می‌شود. پس بهتر است جنس خوبی داشته و پوست بدن شما را اذیت نکند.
بهترین نوع پارچه برای تیشرت نخ و پنبه بوده که حساسیت‌زا نبوده و آسیبی به پوست نمی‌زند. از طرفی خنک بوده و در روزهای گرم موجب عرق‌کردن و عرق‌سوز شدن شما نمی‌شود. اگر هم عرق کنید، پارچه نخی تیشرت عرق را جذب خود کرده و از آسیب و سوزش پوست شما جلوگیری می‌کند. زیرا برخی پارچه‌ها بدنتان را بیش‌تر گرم کرده و موجب عرق‌کردن شما می‌شوند. بعضی مواقع هم با عرق‌کردن شما بوی بدی به خود می‌گیرند.
در کنار این موارد، تیشرت‌ها چون در روزهای گرم بیش‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند، نیاز به شستشوی بیش‌تری دارند. شستشوی تیشرت با پارچه نخی راحت بوده و سریع خشک می‌شود.

2ـ سایز مناسب تیشرت

تیشرت لباسی تقریباً گشاد، تا جایی که به بدن نچسبیده و راحت باشد، بلند تا پایین کمر و آستین‌کوتاه و برخی مواقع آستین‌بلند است؛ بنابراین تیشرت خیلی گشاد یا جذب، زیاد مناسب نیست و هم ظاهر استایل شما را خراب کرده و هم زیبایی خود تیشرت را به هم می‌زند.
پس اگر به دنبال استایل خوب با تیشرت هستید، به تناسب سایز آن با سایز خودتان دقت کنید. البته درست است که در سال‌های اخیر تیشرت‌های کوتاه‌تر از حد نرمال با نام کراپ و تیشرت‌های گشاد و بلند با نام لانگ، ترند و پرطرف‌دار شده‌اند، اما تیشرتی که متناسب با سایز باشد، استایل قشنگ‌تری ایجاد می‌کند. در ادامه برای اطلاع از سایز تیشرت مطابق با استاندارد جهانی، جدول زیر را مطالعه کنید.
 

3ـ نوع یقه

تیشرت‌ها از ابتدا یقه‌گرد تولید می‌شدند. بعدها که پوشیدن تیشرت عادی شد، تیشرت‌های یقه‌هفت و سه دکمه هم روانه بازار شدند. بهترین آن‌ها معمولاً تیشرت‌های یقه‌گرد بوده که برای هر شخصی مناسب و به‌راحتی پوشیده می‌شوند. اما برای کسانی که زیاد تمایلی به بیرون بودن گردنشان ندارند، تیشرت‌های یقه‌هفت هم گزینه خوبی خواهد بود.
باز هم در حالت کلی انتخاب یقه به استایل و علاقه شما باز می‌گردد. هر کدام که فکر می‌کنید بیش‌تر با چهره و سلیقه شما سازگاری بیش‌تری داشته را انتخاب کنید.

4ـ رنگ تی‌شرت

رنگ یکی دیگر از موارد حساس در انتخاب تیشرت و هر لباس دیگری است. همان‌طور که می‌دانید تیشرت‌ها در انواع رنگ‌های مختلف و حتی ترکیب چندین رنگ باهم و به شکل چهارخانه، راه‌راه و ابر و بادی در بازار یافت می‌شوند. اما هر رنگی از آن مناسب هر فردی نیست. زیرا رنگ لباس اهمیت زیادی در استایل و چهره شما دارد و اگر رنگ مناسبی انتخاب نشود، استایل شما نتیجه خوبی نخواهد داشت.
 
شاید پیش‌آمده که با پوشیدن لباسی، متوجه تغییر رنگ چهره و ترکیب بد استایل خود شوید. پس قبل از خرید، برای رنگ تیشرت خود تصمیم بگیرید. اگر هم اتفاقی از لباسی خوشتان آمد، تیشرت را به تن زده از تناسب رنگ لباس و پوستتان اطمینان حاصل کنید و حتی به این نکته که با کدام شلوار یا دامن، ست می‌شود، فکر کنید.
همچنین رنگ لباس و تیشرت در ظاهر اندام شما تأثیرگذار خواهد بود. شاید بارها برایتان اتفاق افتاده که با پوشیدن یک تیشرت اندامتان درشت‌تر یا ریزتر از حد معمول به نظر رسیده باشد. پس در انتخاب رنگ به نتیجه لباس روی تن خود توجه کنید. رنگ‌های تیره و راه‌های عمودی تیشرت اندام را لاغر و باریک‌تر نشان داده و رنگ‌های روشن و راه‌های افقی و چهارخانه، اندام را درشت‌تر از حالت واقعی نشان می‌دهند.
 
5ـ طرح و نوشته‌های روی تی‌شرت
تیشرت‌ها علاوه بر جنبه پوششی برای اندام، جنبه تجاری و تبلیغاتی نیز دارند. علاوه بر برند خود تیشرت، روی تیشرت‌ها از نوشته و طرح‌های چاپی دیگری هم استفاده می‌شود. برخی از آن‌ها جنبه تبلیغاتی داشته و مثلاً با چاپ نوشته کوکاکولا نوشابه کوکاکولا را تبلیغ می‌کند.
 
برخی دارای طرح‌های خاص بوده و برخی هم طرح و نوشته‌های مخالف آرمان‌های انسانی و اجتماعی داشته و مطابق با عرف جامعه نیستند. پس حتماً به طرح و نوشته‌های روی تیشرت توجه کنید. نوشته و طرح‌های چاپی باید مفهوم و معانی مناسبی داشته و متناسب با جامعه و فضا باشد. برای مثال پوشیدن یک تیشرت با طرح تبلیغاتی یک محصول برای مهمانی‌های خودمانی که پوشیدن تیشرت دز آن‌ها معمول است، زیاد جالب به نظر نمی‌رسد.

6ـ نوع دوخت و درزها

از مهم‌ترین خصوصیات تی شرت خوب، نوع دوخت‌های آن است. تیشرت را معمولاً به هنگام ورزش‌کردن، کارهای روزمره و کارهایی که نیاز به آزادی عمل بیش‌تری دارند، تن می‌کنیم. برای همین مدام تکان می‌خوریم، دستانمان را بالا پایین کرده و بدنمان را به چپ و راست خم می‌کنیم. اگر دوخت تیشرت و درزهایش خوب نباشد، سریع پاره شده و کار ما را سخت‌تر می‌کنند.
درزهای لباس اگر به‌درستی و دقت و ظرافت دوخته نشود، ظاهر لباس ناخوشایند شده و به‌قول‌معروف لباس روی تن کج‌وکوله می‌ایستد.

7ـ قیمت تی شرت

زمان خرید تیشرت شاید با قیمت‌های مختلفی مواجه شوید. حتی بعضی مواقع به تیشرت‌هایی با قیمت زیاد ارزان یا زیاد گران برخورد می‌کنید. اما آیا تابه‌حال به دلیل تفاوت قیمت توجه کرده‌اید؟
تیشرت‌های زیاد ارزان معمولاً جنس، کیفیت و دوخت مناسبی نداشته و تیشرت‌های گران از کیفیت و جنس خوبی برخوردار هستند. البته ناگفته نماند که برخی فروشندگان سودجو، قیمت‌های اضافی روی محصولات خود قرار داده و با عنوان جنس خوب محصول را به فروش می‌رسانند. در چنین حالتی اگر از جنس و کیفیت اطلاعات کافی نداشته و در تشخیص جنس و تناسب قیمت تیشرت به مشکل می‌خورید، بهترین حالت خرید از فروشگاه‌های معتبر است.
 
امیدواریم که با مطالعه این مطلب، در خرید و انتخاب تیشرت به مشکل نخورده و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. تیشرت‌ها یکی از لباس‌های راحت و پرطرف‌دار میان لباس‌های بالاتنه بوده که برای مکان و زمان‌های مختلف کاربرد دارند. رنگ و طرح مختلفی از آن با لباس‌های دیگر به‌راحتی، ست شده و برای بزرگ و کوچک، مرد و زن، جوان و حتی افراد مسن مناسب بوده و حس راحتی و خوبی را در تن به افراد القا می‌کند.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)