چرا تیشرت بپوشیم و چطوری با تیشرت یه استایل خوب داشته باشیم؟

چرا تیشرت بپوشیم و چطوری با تیشرت یه استایل خوب داشته باشیم؟

تیشرت‌ها یکی از لباس‌های محبوب اکثر مردم توی روزای گرم سال هستن. وقتی هوا گرم میشه، زمان پیاده‌وری، توی خونه و وقتایی که قراره کاری انجام بدیمو دوست داریم که راحت باشیم، قطعاً لباسی که انتخاب می‌کنیم یه تیشرت راحت هستش.

اما بنظرتون چرا باید تیشرت بپوشیم و چطوری با تیشرت در حین سادگی که داره یه استایل خوب داشته باشیم؟ برای اینکه جواب این سؤالو بدونین پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطالب همراه ما باشین.

تاریخچه تیشرت

ابتدا بیاین یکم درباره تاریخچه تیشرت و اینکه چطوری پوشیدن تیشرت رواج پیدا کرد، صحبت کنیم. تیشرت‌ها تا قبل از سال 19 میلادی به‌عنوان زیرپوش از زیر لباس پوشیده میشدن و نقش عرق‌گیرو داشتن. بعدها سربازان نیروی دریایی هنگام کار کردن، لباس بالاتنه فرمشونو درآورده و با زیرپوشو شلوار فرمشون به کارشون ادامه می‌دادن. کم‌کم این نوع پوشش عادی شد و دربین مردم رواج پیداکرد. به دنبال اون پسرا وقتی که بیرون خونه بازی می‌کردن و آقایون وقتی مشغول کار توی بیرون بودن از زیرپوشو شلوار استفاده می‌کردن. برای همین از قرن نوزدهم تیشرت بصورت رسمی طراحی و تولید شد و پوشیدنش بین آقایون و خانم‌ها رواج پیدا کرد.
از اونجایی‌ام که شکل ظاهری تیشرت شبیه به حرف T انگلیسی هستش، تیشرت نام گرفت و به‌عنوان لباسی ساده، آستین‌کوتاه و بلند، یقه‌گرد و با قدی بلند تا پایین کمر شناخته شد و بعدها مدل‌های مختلف اون مثل یقه هفت و سه دکمه و ... روانه بازار شدن. 

مزایای پوشیدن تیشرت

بعد از تاریخچه تیشرت، نوبت به دلیل پوشیدن تیشرت و داشتن استایل مناسب با تیشرت میرسه. باید بهتون بگم که تیشرت‌ها بخاطر حس راحتی و آزادی عملی که موقع حرکت دست‌ها و کارکردن به افراد می‌دن محبوبیت پیدا کردن. از طرفی تنوع توی رنگو طرح، موجب شده که هر کسی با هر سلیقه‌ای که داره بتونه یه تیشرت مناسب انتخاب کنه و بپوشه. چون دیگه نگران اینکه تیشرتش با لباس پایین‌تنه که دامن، شلوار یا شلوارک ست بشه نیستو و تقریباً میتونه هر رنگو طرحیو که می‌خواد پیدا کنه.
دلیل بعدی پوشیدن تیشرت، اینه که کوچیکو بزرگ و زنو مرد نمیشناسه و همه می‌تونن ازش استفاده کنن و فقط میشه گفت که رنگ و طرح‌های روی تیشرته که میتونه اونو برای جنس و سنای مختلف تفکیکش کنه.
 یکی دیگه از مزیتای تیشرت که اونو محبوبش کرده، پارچه و جنس اون هستش. اکثر تیشرت‌ها از پارچه‌های نخی هستنو پوست بدنو اذیت نمیکنن. تیشرتا همچنین در مقایسه با لباسای دیگه قیمت ارزونتری دارن و دیگه نیازی بابت نگرانی برای خراب و پاره شدن لباس نیست. چون همونطور که می‌دونین تیشرتا مواقعی استفاده میشن که یا گرمه و یا مشغول کار و یا توی خونه هستینو ممکنه زودتر کثیف بشنو نیاز به شستشوی زودهنگام داشته باشن.
قطعاً این نکته‌ام میدونید که شستشوی تیشرت و خشک شدنش سریعو راحته و اگه بعد شستشو توی کمد و بین لباسا مچالش نکنیم می‌تونیم بدون اتو یا یه اتوی ساده صافش کرده و بپوشیمش.
حالا بعد از دونستن دلایل و مزیتای پوشیدن تیشرت، برسیم به این نکته که چطوری با تیشرت یه استایل خوب داشته باشیم.
هر لباسی که بپوشیمو هرجایی که قراره بریم فرقی نداره، هممون به این توجه می‌کنیم که استایل خوبی داشته باشیمو شیکو خوشتیپتر بنظر برسیم. برای اینکه با پوشیدن یه تیشرت ساده هم جذابو شیک باشیم بهتره به مواردی که در ادامه گفته میشه عمل کنیم.

نکات مهم در انتخاب و پوشیدن تی شرت

نکته اول: کجا قراره بریم؟

تیشرتو به جز مواقع رسمی تقریباً میشه هرجایی پوشیدش. ولی باید مناسب جایی که قراره بریم باشه. اگه قراره ورزش و پیاده‌روی کنیم، بهتره از تیشرتایی با رنگ روشن و نوشته و طرح‌های ورزشی استفاده کنیم. برای خونه می‌تونیم از تیشرتایی با طرح و نوشته‌های کیوت و کارتونی و بامزه استفاده کنیم. برای خرید روزمره و گشتوگذار تو پارکو خیابون بهتره که تیشرتایی با نوشته‌و طرح ساده و مفهومی بپوشیم و اگه قراره تو یه مهمونی خودمونی تیشرت بپوشیم تیشرت با طرحای کوچیک و ساده مثل گل، پروانه و این قبیل چیزا بهترین گزینه هستش.

نکته دوم: تیشرتو با چی ست کنیم؟

برای داشتن یه استایل خوب با تیشرت، باید علاوه بر خود تیشرت به لباس پایین‌تنه که قراره باهاش ست شه هم توجه کنیم. دقت کنیم رنگ دامن، شلوار یا حتی شلوارکمون با تیشرت همخوانی داشته باشه و مدلش با تیشرت سازگار باشه. چونکه پوشیدن یه شلوار یا دامن مجلسی پارچه‌ای با تیشرت استایل خوبی ایجاد نمیکنه و بهتره تیشرتو با دامنو شلوار جین و کتان ست کنیم.

نکته سوم: کفش متناسب با تی شرت

از کفش مناسبی استفاده کنیم. پوشیدن تیشرت با کفشایی مثل ونس و کتونی جلوه بهتری داره و کفشای زنانه پاشنه بلند و کفش مجلسی و رسمی مردانه اصلاً مناسب استایل با تیشرت نیستش.

نکته چهارم: از اکسسسوری استفاده کنیم.

اکسسوری‌ها به استایل ما زیبایی می‌بخشنو ظاهر استایلمونو شیک‌تر نشون میدن. البته به شرطی که درست استفاده بشن. باید برای استایل با تیشرت از اکسسوری‌های ساده، اسپرت و چرم استفاده کرده و از اکسسوری با طرح‌ و نگین‌های پرزرقوبرق خودداری کنیم.
اکسسوری‌ها، سادگی و بیسیک بودن استایل با تیشرتو رو حذف کرده و جلوه خاصو جذابی به استایلمون می‌بخشن.

نکته آخر اینکه از تیشرت مناسب خودمون استفاده کنیم.

اینکه گفته میشه تیشرت مناسب ما باشه، باید از همه لحاظ مثل رنگ، طرح، مدل و اندازه مناسب باشه. اخیراً تیشرتای ترند زیادی وارد بازار شده و اکثر افراد بدون توجه به سایز لباس و سایز خودشون، سن، رنگ پوست و لباس پایین‌تنه و صرفاً بخاطر ترند بودنشوناونارو خریداری میکنن. اما باید بدونیم که تیشرتا زمانی روی تنمون قشنگن که مناسب ما باشن. بطور مثال اگه ما یه فرد با سایز بزرگ هستیم، پوشیدن تیشرتای کراپ مناسب نیستو فقط استایلمونو خراب میکنه. بجای اون استفاده از یه تیشرت ساده با رنگ تیره‌تر مارو خوش‌اندام نشون داده و جلوه قشنگ‌تری به استایلمون میبخشه.
درنهایت می‌تونیم با کنارهم قرار دادن موارد گفته‌شده یه استایل زیبا با تیشرت داشته باشیمو با اعتماد به‌نفس بیشتری توی جمع حاظر شیم. ممنون که تا انتها همراه من بودین.   

برای بازدید و خرید تی شرت از فروشگاه توتومد کلیک کنید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)