نگاهی به ترند های مد در اروپا

نگاهی به ترند های مد در اروپا

هر منطقه ویژگی های مد خود را داراست که تحت تاثیر تاریخ ، رفتار مردم و احتمالا ویژگی های اقلیمی مختص ان منطقه است. ترند مد اروپا در بسیاری از کشورهای این قاره دنبال میشود.

با این که می گوییم مردم همه جای دنیای شبیه هم هستند ، رفتار و نوع پوشش انها متفاوت است ، و این تفاوت ها نسبت به منطقه ی زندگی انها مشهود هستند. کمی فکر کنید ، تشخیص دادن یک خارجی بین خودتان کار سختی است؟ "اه، او امریکاییست" اغلب اوقات وقتی با این ملیت رو به رو میشود این جمله را میگویید. شما از رفتار و اخلاقش هیچ نمیدانید. ولی چیزی که باعث میشود ملیتش را حدس بزنید نوع پوشش اوست. پس رویه مد و نوع پوشش میتوانند یک ویژگی وجه تشخیص باشند.

اروپا – قلب دنیای مد

اروپا را به عنوان پایتخت دنیای مد میشناسند که لندن ، میلان و پاریس سه قلب تپنده ی ان هستند.این شهرها سالانه دو شوی مد برگزار میکنند - بهار/ تابستان و پاییز/زمستان که در ان روند اینده مد را به نمایش میگذارند. این مراسم از پر بازدید کننده ترین مراسم دنیای مد هستند که برای حضور در ان از ماه ها قبل صندلی رزرو میشود. مراسم مد اروپا با حضور با استعداد ترین طراح ها از مهمترین همکاران تجارت مد در سرتاسر جهان هستند.

چه چیزی روند مد اروپا را خاص می کند

ترند و رویه مد اروپا بسیار خاص است و با چیزی که ممکن است در امریکا ببینید تفاوت بسیار دارد.با اینكه کشورهای زیادی در اروپا وجود دارد خط مشی واحد مدی در انها وجود دارد. برجسته ترین ویژگی مد اروپا این است که انها بیشتر از امریکا علاقه به پوشش رسمی دارند. از نکات مهم مد اروپا این است که لیاس های شما به خوبی اندازه و فیت شوند به صورتی که وسایلی که در ان میگذارید دیده نشوند و برازنده به نظر برسد. همه چیز در اروپا در لفافه و نامحسوس است. هر چیز تجملی و زرق و برق دار که روی لباس بیاید از تابوهای مد اروپاست.

مد مردانه اروپایی

مد ترند مردانه ی اروپایی شامل کت/ ژاکت های تنگ ، شلوار جذب و کفش رسمی است. گاهی اوقات هم کفش کتانی (که بزرگ نباشد) میپوشند. در کل پوشش مردانه اروپایی جذاب ، شیک و سنگین است.
پوشش رسمی
لباس رسمی مردانه ی اروپایی کت شلوار های تنگی است که بسیار ظریف و دقیق طراحی و دوخته میشوند. مردان اروپایی به ندرت کت شلوار های بلند و گشاد میپوشند.
پیراهن
مردان اروپایی بیشتر علاقه مند به پیراهن های چهارخانه هستند. سویی شرت های گشاد ، پیراهن های روشن و پیراهن هایی که ارم کمپانی را دارند سلیقه ی مد امریکایی است.
شلوار و شلوار جین
مردان اروپایی هم شلوار جین میپوشند ، اما نه جین های گشاد . ترند شلوار جین اروپایی ، تنگ و متناسب با اندام است. و هیچ گونه چاک یا پارگی ندارند.
و در مورد شلوار هم اروپایی ها شلوار رسمی را ترجیح میدهند.و استایل غالب انها شلوار های راسته است.
کفش
در مورد کفش نیز ، در اروپا کفش ها و بوت های رسمی بیشتر مورد توجه هستند. انها کتانی هم میپوشند ، اما فقط برای دویدن ، پیاده روی یا در باشگاه ورزشی که این پوشش در سایه ان پنهان باشد. کتانی های سفید بزرگ مختص امریکایی هاست. کفش های جلو باز و صندل هم در اروپا طرفدار چندانی ندارند و فقط در مواری خاص مثلا کنار استخر انها را میپوشند.

ترند مد زنانه اروپایی

احتمالا اصطلاح "شیک پاریسی" را که نوع پوشش خانم ها در پاریس است را شنیده اید. برای ظاهر "شیک پاریسی" باید دامن های تیره رنگی بپوشید که در ان لاغر و تخت به نظر برسید.و برای ترند مد بهار/تابستان ، خانم های اروپایی به سمت طرحهای دلنیشین گل دار میروند که البته خالی از اغراق و زرق و برق هستند.
لباس
در مقایسه با امریکا که بیشتر لباس ها هویت جنسی ندارند، تمرکز مد اروپا بر برجسته کردن زنانگی یک زن است.در امریکا خانم ها ممکن است بیشتر اوقات تی شرت و جین بپوشند در حالی که زنان اروپایی لباس زنانه را ترجیح میدهند. لباس های سبک تابستانه در روزهای عادی میپوشند و برای مراسم خاص لباس مشکی میپوشند که ظرافت و پیچیدگی را به نمایش میگذارد.
ژاکت پشمی
ژاکت های پشمی در اروپا بین خانم ها و اقایان بسیار طرفدار دارد. ان را با شلوار یا دامن و روی بلوز و پیراهن نیز میپوشند.

ترندهای مد 2013 اروپا

با اینکه بسیاری از ترند های مد اروپا تاریخ انقضا ندارند ، سوال اینجاست که ترندهای کنونی مد اروپا چیستند؟
مد به سرعت در حال حرکت است ، اما در این متن به استایل های معروف و محبوب مد اروپا اشاره میکنیم. با تحلیل پوششی که در رمپ های لندن پاریس و میلان تکرار میشوند ، به این نتیجه میرسیم که ترندها به موازات مد سنتی اروپا حرکت میکنند در حالی که نو اوری و طراحی مدرن به عهده ی خلاقیت طراحان است.
لباس مجلسی
کلکسیون تمپرلی لندن ، لباس هایی را به نمایش گذاشت که در ظرافت و شیک بودن حرف اول و اخر را میزنند. لباس های سیاه و سفید و همچنین با سایه های چند رنگ. اما در مقایسه با فضای کلی ترند اروپایی این پوشش ظریف و دلپذیر بود اما روشن نبود.
رافل
از مهم ترین ترند های مد 2013 اروپا که در راهرو های مد ظاهر شد ، شیوع حضور رافل در لباس ها بود. کلکسیون 2013 گوچی رافل های استین دار و دالبری را معرفی کرد که همراه با تاپ های فیت و شلوار های خوش طرح ارایه شدند. روی هم رفته رافل یک ظاهری بسیار جذاب دارد.
اگر اروپایی هستید ، احتمال اینکه ناخوداگاه یکی از این ترند ها را دنبال کنید بسیار زیاد است. چرا که همیشه اینطور لباس میپوشیم و شاید فقط اگاه نبودیم که این پوشش ترند مد اروپایی است. و کسانی که اروپایی نیستند و میخواهند به اروپا سفر کنند ، میتوانند از این متن استفاده کنند تا در انتخاب لباس کمکشان کند.
همانطور که میگویند ، در رم مثل رمی ها رفتار کن. با دنبال کردن این ترند های مد زمان بعد که به اروپا سفر میکنید در هر شهری ، میتوانید همطراز استایل های معروف و محبوب باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)