چرا تیشرت بپوشیم؟

چرا تیشرت بپوشیم؟

واژه تی شرت تقریباً برای همه ما آشنا بوده و با شنیدن نام آن، یک استایل راحت و خنک تابستانی را تجسم می‌کنیم. حس راحتی و سبکی تی شرت به همراه تنوع در طرح و رنگ، استفاده از آن را متداول کرده و موردتوجه سلایق مختلفی قرار گرفته است.

 اما تی شرت چیست و چرا بیش‌تر افراد تمایل به پوشیدن آن در برخی مواقع داشته و پوشیدن تی شرت را به‌جای پوشیدن یک لباس رسمی ترجیح می‌دهند؟
در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم که تی شرت یک لباس راحت برای بالاتنه بوده که معمولاً جلوبسته، اندکی گشاد، آستین‌کوتاه و برخی مواقع آستین‌بلند، بدون دکمه یا نهایت 3 دکمه در بالای یقه دارد. پوشیدن آن راحت است و بیش‌تر در جنس‌های نرم و لطیف با تنوع رنگ بالا تولید می‌شود.
در ادامه اگر هم علاقه‌مند هستید تا بیش‌تر درباره تی شرت بدانید و اینکه از کجا و چگونه تی شرت میان لباس‌های مردم جا گرفت و مهم‌تر اینکه چرا تی شرت بپوشیم، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید. زیرا در این مقاله از تمامی موارد نام‌برده شده مطلع خواهید شد.

تاریخچه تیشرت؟

گفته می‌شود که تی شرت در قرن نوزدهم میلادی از روی لباس زیری که به‌صورت یکسره برای پوشش بالاتنه و پایین‌تنه بوده، طراحی شده است. اما تیشرت‌ها فقط برای پوشش بالاتنه بوده که گشاد، راحت و بلند هستند و تا پایین کمر را پوشش می‌دهند.
قبل از رواج پوشش تی شرت، ابتدا سربازان نیروی دریایی آن را از زیر یونیفرم خود تن می‌کردند. در هنگام کار بعضی مواقع که هوا گرم بود یا کار با لباس فرم سخت می‌شد، لباس بالاتنه فرم را درآورده و تی شرت را با شلوار فرم می‌پوشیدند. برخی مواقع هم بیش‌تر مردها برای انجام کارهای روزمره و پسران برای بازی در خارج از خانه تی شرت را با شلوار می‌پوشیدند. سپس مواردی از این‌ قبیل موجب شد که بعدها این نوع لباس پوشیدن عادی شده و همه به پوشیدن تی شرت و شلوار روی آوردند.
دلیل نام‌گذاری این نوع لباس هم به دلیل شکل ظاهری آن بوده که شبیه به حرف T است. در ابتدا یقه آن را فقط به‌صورت گرد طراحی کرده و بعدها یقه شکل V نیز رواج پیدا کرد که در فارسی به دلیل شباهت به عدد 7 یقه هفت نام گرفت. به دنبال آن مدل‌های یقه‌دار هم روانه بازار شد. درست است که در ابتدا تی شرت‌ها ساده، گشاد و تا پایین کمر تولید می‌شدند، اما بعدها با تأثیر از صنعت مد، تی شرت‌های بسیار گشاد یا همان لانگ، تی شرت‌های کوتاه یا همان کراپ و تی شرت‌های تنگ با انواع طرح‌های مختلف تولید شده و در بازار عرضه شد.

مزیت پوشیدن تیشرت

شاید برخی افراد برای اینکه تی شرت حالت غیررسمی داشته و پوشیدن آن برای هر مکان و زمانی مناسب نیست، زیاد پوشیدن آن را دوست نداشته باشند. اما پوشیدن تی شرت هم مزیت‌های خود را دارد که خرید و داشتن چند تی شرت خوش‌رنگ و جنس خوب را برای هر فردی ضروری می‌کند.

راحتی و سرعت در پوشش

بعضی مواقع مانند زمان‌هایی که برای یک‌لحظه تا دم در یا پارکینگ رفته و برمی‌گردید، پوشیدن پیراهن رسمی یا دکمه‌دار کار خسته‌کننده‌ای خواهد بود. در این لحظه یک تی شرت بردارید و سریع آن را پوشیده و بدون اتلاف وقت کار خود را انجام دهید.

خنک و چسبان نبودن 

در روزهای گرم تابستان در خانه یا بیرون و پیاده‌روی، پوشیدن یک پیراهن یقه‌دار با دکمه‌هایی که تا انتها بسته شده و کیپ می‌شوند، بسیار آزاردهنده است. اگر مهمان یا قرار رسمی ندارید، یک تی شرت خنک بسیار مناسب خواهد بود. به‌علاوه با تی شرت آزادی عمل بیش‌تری دارید و راحت دستانتان را تکان داده و به کارهای خود رسیدگی می‌کنید.

اتوکشی راحت یا بدون نیاز به اتو

لباس‌ها را زمانی که از کشو یا کمد خارج می‌کنیم، متوجه چروک اندک یا حتی زیاد آن‌ها می‌شویم. اتوی لباس بعضی مواقع زمان‌بر و سخت می‌شود. اما تی شرت‌ها معمولاً نیازی به اتو نداشته یا با یک اتوی معمولی به‌راحتی می‌توان چروک‌های آن را بازکرده و پوشید.

تنوع در جنس، رنگ و طرح

تی شرت اگر نخی باشد، خنک‌تر و بهتر است. اما در برخی جنس‌های دیگر که حالت کشی، خنک و راحت داشته هم تولید می‌شوند. تنوع در رنگ تی شرت سبب شده که هر فردی در هر سلیقه و با هر رنگ پوستی بتواند از تی شرت استفاده کند. همچنین دست تولیدکنندگان برای طراحی نقش و نوشته بر روی تیشرت باز بوده و تقریباً می‌توان گفت که هر طرحی را که دلتان بخواهد پیدا می‌کنید.

قابلیت شستشوی آسان و ارزان بودن

تی شرت‌ها بیش‌تر در روزهای گرم تابستان، هنگام ورزش، انجام کارهای روزمره، پیاده‌روی و ... مورداستفاده قرار می‌گیرند و زود به زود نیاز به شستشو دارند. شستشوی آن‌ها به دلیل جنس و سبکی الیاف راحت بوده و سریع خشک می‌شوند، از طرفی قیمت تی‌شرت در اکثر مواقع نسبت به دیگر پوشاک ارزان‌تر بوده و می‌توان تنوع بیش‌تری از آن را تهیه کرد.

مناسب برای همه افراد

تی شرت‌ها به‌خاطر داشتتن مراحل تولید آسان‌تر و قیمت ارزانی که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد، مورد توجه محصولات تجاری و شرکت‌ها قرار گرفته و تقریباً درمیان همه افراد اعم از بزرگ و کوچک و مرد و زن محبوبیت پیدا کرده‌اند؛ ازاین‌رو تبدیل به یکی از پرکاربردترین لباس برای کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و حتی افراد مسن شده و هم قابل استفاده برای خانم‌ها بوده و هم برای آقایان است.
همچنین تی شرت لباسی است که به‌دلیل راحتی در منزل استفاده شده و رواج یافتن پوشش آن سبب شده که آن را با یک دامن یا شلوار اسپرت ست کرده و در میهمانی‌های ساده نیز بپوشید.

نکات استفاده از تیشرت

برای اینکه با تی شرت خوش استایل و مرتب به‌نظر برسید، به نکات گفته شده در ادامه توجه کنید.

1ـ مطابق با قوانین و عرف تیشرت بپوشید

همانطور که مطلع هستید پوشیدن تی شرت در هر مکان و مراسمی مناسب نیست. اگر جایی که قرار است بروید، خودمانی یا مکانی مثل باغ و پارک و ازین قبیل باشد پوشیدن تی شرت مناسب خواهد بود.

2ـ مناسب سایز خود تیشرت انتخاب کنید.

در هنگام خرید هر لباس از جمله تی شرت باید به سایز خود و لباس توجه کنید. لباس سایز کوچک یا بزرگ ظاهر اندام شما را به هم می‌زند. البته اخیراً تی شرت‌های لانگ کارهمه را راحت‌تر کرده، اما بازهم تی شرت زیاد گشاد ظاهر خوش‌آیندی نخواهد داشت.

3ـ تیشرت با پارچه، رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنید.

هنگام خرید و پوشش تی شرت به این نکته که کجا و برای چه کاری می‌روید توجه کنید. برای مثال در ماه محرم با هر اعتقادی، پوشیدن تی شرت با رنگ مشکی و تیره را بیش‌تر ترجیح می‌دهند. برای ورزش و پیاده‌روی تی شرت با طرح ورزشی، رنگ روشن و پارچه نخی و خنک بهترین انتخاب خواهد بود. بنابراین بهتر است هنگام خرید به این موارد توجه کنید.

امیدواریم که با مطالعه موارد گفته شده با دلیل پوشش و نکات استفاده از تی شرت بیش‌تر آشنا شده و نکات رعایت گفته‌شده استایل بهتری داشته باشید. تی شرت‌ها یکی از محبوب‌ترین پوشش‌ها درمیان افراد بوده که در هر قشر و فرهنگی از جامعه آن را استفاده می‌کنند. تنوع در تولید انواع مختلف آن نیز سبب شده که هر صی در هر سلیقه و علایقی که باشد، از تی شرت استفاده کند. اگر شما هم از دوستداران و علاقه‌مندان تی شرت و تیپ‌های اسپرت هستید، خرید تی شرت باکیفیت و رنگ مناسب پوستتان، تیپ شما را بهتر و استفاده از تی شرت را برایتان راحت‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد.

برای خرید تیشرت های طرح های اختصاصی کلیک کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)