دیجیتال مارکتینگ

بازدید: 294

امروزه تبلیغات آنلاین اولین انتخاب برای بازاریابی از سوی صاحبان کسب‌ و کار است. آنچه که یک برنامه دیجیتال مارکتینگ را از دیگر فعایت های بازاریابی متمایز می‌سازد، استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و همچنین داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در کنار رعایت اصول سئو سایت است.

ما ابزارهای پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ را برای موفقیت شما بکار می گیریم.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی دیگر به بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از ما تبدیل شده‌اند. ما از طریق این شبکه‌ها اخبار روز را دنبال می‌کنیم، مطالب مورد علاقۀ خود را می‌خوانیم و با دوستان‌مان در ارتباط هستیم. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم فرصتی خوب برای برندهای تجاری خود ایجاد کنیم تا نام برندتان را در ذهن کاربران حک کند و با آنها یک رابطۀ دوستانه برقرار کنید. همچنین انتشار تبلیغ شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف و پرکاربَر می‌تواند تاثیر بسزایی در درآمدتان داشته و به رشد کسب‌وکار شما کمک بسیار کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها یکی از رایج ترین افراد برای معرفی برندها و سازمان های تجاری هستند. به دلیل عدم امکان تبلیغات مستقیم توسط سیستم اینستاگرام برای کاربران ایرانی، مارکتینگ اینستاگرام روی فعالیت اینفلوئنسرها متمرکز شده است. همین امکان برای اینفلوئنسرها فرصت خیلی خوبی را برای فعالان اینستاگرام فراهم کرده است.

برای بهره وری عالی از فعالیت در اینستاگرام باید انتخاب درستی صورت بگیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. داشتن فالوور بالا یا محبوبیت ظاهری دلیلی برای مفید بودن پیج برای تبلیغ نیست.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست؟

بازاریابی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) فرآیند استفاده از موتورهای جستجو و ابزارهای جانبی آن‌ها به منظور کسب رتبه بهتر، افزایش بازدید سایت و به دنبال آن افزایش فروش است. اولین عامل اساسی در این مسیر، رسیدن به جایگاه‌های اول در صفحات موتورهای جستجو با استفاده از ابزارهای فنی و مهارتی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان S.E.O است.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو 

گرفتن کلیک از گوگل یکی از قشنگترین فعالیت های بازاریابی اینترنتی هست. چکار کنیم گوگل سایت ما را دوست داشته باشد؟ عبارت گوگل فرندلی (گوگل دوست) برای سایتهایی بکار می رود که با سرعت در گوگل رتبه می گیرند و گوگل آنها را به کاربران جستجو در موقعیت بهتر معرفی می کند.

سئو SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. می‌توان گفت سئو، راهکاری برای افزایش ترافیک وب سایت و کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل است که با رعایت دستورالعمل‌ها، مهارتها و تکنیک‌هایی که در بخش فنی سایت، تولید محتوا و همچنین عملیاتی که خارج از سایت بر روی آن انجام می‌شود به افزایش آمار بازدید سایت و درنتیجه فروش سایت کمک می‌کند.

عملیات سئو دقیقا به چه معناست؟

سئو برای ایجاد اطمینان در مورد اینکه سایت شما ساختار مناسبی از نظر موتورهای جستجو دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در واقع گوگل اهمیت بیشتری به وبسایت‌هایی می‌دهد که سایت خود را برای کاربر بهینه سازی کرده باشند. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای سایت شما محسوب می‌شود. گوگل به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان است. به عبارتی گوگل به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو است که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبط‌ترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است. به‌منظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب‌سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی می‌کند تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی مشخصی باشد.

شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید

لازمه ی یک سئوی هدفمند و موثر رعایت سه بخش کلی در مراحل انجام این کار می باشد:

1. سئو فنی  Technical SEO

سئوی فنی Technical Seo بهبود جنبه‌های فنی وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در گوگل است. اساس تکنیکال سئو، منطبق ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. 

2. بهینه سازی صفحات On Site Seo

سئوی داخل صفحات سایت (On Site Seo) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای گوگل و هم برای کاربران است. چرا که بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی از قبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است. با سئوی داخلی، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است.

3. بهینه سازی بیرون از سایت Off Site Seo

سئوی خارج از سایت (Off Page Seo) تمام فعالیت‌هایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. یک سایت با بک لینک‌های باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌های کمتر می‌گیرد. موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند. اما بسیاری سئوی خارج از سایت را همان لینک سازی می‌پندارند در حالی‌که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخشی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می‌دهد. برای مثال، مواردی از قبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. به بیانی دیگر، سئوی خارج از سایت تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در اینترنت در چند دسته اصلی قرار می‌گیرند:

- تبلیغات بنری در سایتهای پر بازدید

سایتهای خبری، محتوایی و مدیا درآمدشان از محل تبلیغات است. نحوه نمایش تبلیغات در این سایتها، براساس موقعیت و محل نمایش و مدت زمان محاسبه می شود و یا اینکه هزینه تبلیغات در سایت براساس نمایش یا کلیک محاسبه می شود.

در تبلیغات کلیکی (cost per click)  شما به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کرده است، هزینه پرداخت می‌کنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. با توجه به این امر، هر چه کلیک بیشتری صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند. 

در تبلیغات براساس مدت زمان، با توجه به محل، سایز و مدت زمان نمایش بنر تبلیغاتی، هزینه ان را پرداخت می نمائید.

تبلیغات در گوگل

وقتی که سایت خود را راه انداختید تا رسیدن سایت شما به صفحه اول نتایج گوگل، زمان خواهد برد و شما اگر بخواهید فورا سایت شما در نتایج گوگل دیده شود ناچار هستید روش تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل را انتخاب کنید. 

تبلیغات گوگلی راهی سریع برای دستیابی به مشتریان است.

سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ:

بازاریابی از طریق ایمیل، انتشار رپرتاژ، پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات در فیسبوک بسته به مورد برای کسب و کارها توصیه می شود.

نکته مهم این است که همه امکانات تبلیغات اینترنتی به یک اندازه برای همه کسب و کارها مناسب نیستند. ما با بررسی نیازهای شما و براساس برنامه کلی کسب و کار شما، برنامه مدون مفصلی را آماده می کنیم.

تیم دنابیز آماده طراحی و اجرای برنامه دیجیتال مارکتینگ شماست!

برای ارسال پیام، کلیک کنید

تلفن: 02126645676 

 واتساپ: 09120245731

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)