Loading...

4 مغز و سلامت میانسالی

4 مغز و سلامت میانسالی
برای پیشگیری از بروز چاقی در بزرگسالی از مغزها استفاده کنید.

زمانی که افراد به سنین بزرگسالی می‌رسند در هر سال حدود نیم کیلوگرم وزن‌شان شروع به افزایش می‌کند. این میزان افزایش وزن ناچیز به نظر می‌رسد، اما در طول 20 یا 30 سال می‌تواند منجر به افزایش وزن قابل توجهی شود. فواید مصرف مغزها از بهبود سلامت قلب و عروق تا بهبود باروری و حتی تقویت حافظه و هوش گسترده است.

مغزها حاوی اسیدهای چرب غیراشباع، فیبر، پروتئین و سایر مواد مفید هستند. با این حال، آیا می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؟ آیا برخی از انواع آن‌ها در بهبود متابولیسم (سوخت و ساز) مفیدترند؟ به تازگی در یک مطالعه سعی شده به این سوالات پاسخ داده شود.

در این مطالعه تاثیر مصرف مغزها در زنان و مردان سالم بررسی شد. شرکت کنندگان هر 4 سال پرسشنامه‌ای را در مورد عادات غذایی خود تکمیل کردند. نتایج نشان داد جایگزین کردن بخشی از غذاهای مصرفی که ارزش تغذیه‌ای کمتری دارند با 1 اونس (حدود 30 گرم) از مغزها (از جمله بادام‌زمینی) خطر افزایش وزن و بروز چاقی را کاهش می‌دهد.

جایگزین کردن گوشت‌های فرآوری شده، سیب‌زمینی سرخ شده و دسرها با مغزها در طولانی مدت تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از افزایش وزن داشت.

نکته عملی: مغزها حاوی چربی‌های مفید و کالری بالایی هستند. اما اگر در حد متعادل و به جای مواد غذایی کم ارزش‌تر مانند سیب‌زمینی سرخ شده، دسرها و گوشت‌های فرآوری شده مصرف شوند می‌توانند از افزایش وزن در دوران بزرگسالی پیشگیری نمایند.

0
نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد